Op Booking.com komt het steeds vaker voor dat reizigers worden opgelicht via een valse link in de chatfunctie. Deze worden vaak verstuurd door oplichters die zich in de website hacken en zo in de chat kunnen sluipen, waarna zij zich voordoen als een verhuurder. De familie Derks is dit ook overkomen en legt hun situatie uit in de uitzending van MAX vakantieman op 30 juni 2025. Het bedrijf reageert als volgt:
Reactie Booking.com op de casus van Ryan en Betty Derks:
“We kunnen bevestigen dat de heer en mevrouw Derks dit incident eerder dit jaar al via onze klantenservice hebben gemeld, en we willen graag onze excuses aanbieden voor de tijd die het heeft gekost om dit probleem op te lossen en een terugbetaling te doen. Dit is niet de service die we willen voor onze klanten en we erkennen dat we meer hadden kunnen doen om dit tijdig af te handelen. We hebben ook feedback gegeven aan de betrokken personen om een snellere afhandeling van dit soort zaken te garanderen.”
Bron: Booking.com. Foto: Shutterstock.
Reacties
Wil jij iets delen over dit bericht? Maak gemakkelijk jouw account aan of login om te reageren.
Beste redactie,
Ik heb hetzelfde meegemaakt met Booking.com, een site die ik voorheen veel gebruikte om hotels te boeken. Na zeer veel gesoebat en ontelbare telefoontjes heb ik mijn geld wel terug gekregen, maar het was zeer klantonvriendelijk.
Ik blijf de site van Booking.com gebruiken, maar nu vooral als zoekmachine. Sinds Booking.com hotels volgens mij niet langer mag verplichten minstens hetzelfde bedrag in rekening te brengen dan op hun site kun je vaak beter bij het hotel zelf boeken. Dat is doorgaans goedkoper en als het kan krijg je ook makkelijker een betere kamer dan mensen die via Booking.com hebben geboekt. Dus, wellicht een leuke tip: gebruik Booking.com als zoekmachine, daar is de site prima voor.