Reactie Prins Caravans op gedupeerde caravankopers

23 juni 2025
3 Min. leestijd

De familie Van ’t Schip en de familie Strijk kijken vol verwachting uit naar de levering van hun nieuwe caravan van de firma Prins Caravans. Maar bij Prins Caravans komen ze bedrogen uit. De families leggen de situatie uit in de uitzending van MAX vakantieman op 23 juni 2025. Het caravanbedrijf reageert via een advocaat: 

Eerste reactie:

In de inhoud van uw email en de aantijgingen die hierin tot uitdrukking worden gebracht herkent cliënt zich geenszins. Jaarlijks verkoopt cliënt een zeer groot aantal caravans en uiteraard is niet uit te sluiten dat er klanten zijn die ontevreden zijn over de gang van zaken. Cliënt probeert klachten altijd naar beste kunnen te behandelen en op te lossen. Dat is helaas niet altijd mogelijk.

Cliënt geeft aan dat hij de afgelopen periode vaker heeft meegemaakt dat dezelfde groep personen zich herhaaldelijk, zeer negatief en onjuist over de persoon van cliënt en zijn bedrijf uitlaat. Cliënt wenst in dit stadium niet in de media op deze berichten te reageren. Wat cliënt in dit stadium wél wil opmerken, is dat op zijn terrein niet verwezen wordt naar een BOVAG-garantie.

Tweede reactie:

Dat cliënt zich in enkele gevallen in emotie ongelukkig heeft uitgelaten wordt door hem niet ontkend. Dat neemt echter niet weg dat hij steeds heeft getracht om klachten naar beste kunnen te behandelen en op te lossen. In enkele gevallen kan zonder meer worden gezegd dat dat laatste niet is gelukt.

In mijn onderstaande email heb ik aangegeven dat cliënt in dit stadium niet in de media op negatieve berichten wil reageren. Omdat u in uw onderstaande email een aantal concrete kwesties aan cliënt voorhoudt, zal hij daarop toch een korte reactie geven.

U haalt de zaak aan van de familie Van ’t Schip. In die kwestie heeft de familie Van ’t Schip de aankoop geannuleerd en dat is aanleiding geweest voor cliënt om aanspraak te maken op annuleringskosten (25% van het reeds betaalde bedrag). Cliënt heeft van die annulering een bevestiging gevraagd en bij die gelegenheid is ook gevraagd naar rekeninggegevens, zodat het resterende deel van de vooruitbetaalde koopsom (75%) aan de familie Van ’t Schip kon worden overgemaakt. Op herhaaldelijke en schriftelijk verzoeken van de kant van cliënt is nimmer gereageerd.

Heb je zelf problemen ondervonden bij aanschaffen van een camper bij Prins Caravans? Laat het hier aan ons weten.

Waar moet je op letten als je een camper of caravan wilt aanschaffen?  Wij leggen het hier uit.

Foto ter illustratie: Shutterstock.

Reacties

Wil jij iets delen over dit bericht? Maak gemakkelijk jouw account aan of login om te reageren.

  • Dewulp7642
    Dewulp7642

    Heb 13 juli 2022 bij prins caravans een knaus caravan gekocht voor €11950,00 en kon een hobby inruilen voor 8600,00 dus bijbetalen 3350,00 onder de hobby zat een nieuwe volautomatische mover en onder de knaus zat een oude handmatige mover prins zou de movers omruilen inclusief accu ,ik zou op zaterdag de hobby brengen en kon dan woensdag de knaus met omgewisseld mover en accu ophalen ,en toen ik met de hobby kwam accepteerde prins de hobby niet omdat volgens hem get bouwjaar niet deugde en de hobby niet vochtvrij zou zijn wat naar mijn idee niet klopte, toen ik zei dat de koop dan niet door kon gaan dreigde hij met het koopcontract en dat ik er niet onderuit kon ik heb de hobby weer mee naar huis genomen en woensdag de knaus opgehaald omdat prins zeer bedreigend was en toen zat ik met 2 caravans en moest geld lenen om prins te betalen, heb de hobby op marktplaats gezet en verkocht voor een veel lager bedrag en ben er 2600,00 bij ingeschoten, het is een verschrikkelijke intimiderende persoon en geeft ook bovag garantie en keuring deze persoon moet stoppen groetjes van Jan Rensink uit Wierden tel 0611491700 .