MAX Ombudsman start proefproces tegen Schiphol en heeft uw hulp nodig

26 juli 2022
2 Min. leestijd

Wie is er uiteindelijk verantwoordelijk voor de schade die vakantiegangers opliepen door de drukte op Schiphol? Tot nu toe is dit onduidelijk en worden gedupeerden aan hun lot overgelaten. Om hier duidelijkheid in te krijgen, start MAX ombudsman  een proefproces tegen Schiphol.

 

Honderden mensen hebben de afgelopen tijd hun vlucht gemist vanwege de drukte op Schiphol. Ze zijn vaak niet alleen hun ticketkosten kwijt, maar lijden extra financiële schade omdat ze het geld van de gehuurde accommodatie of auto niet terugkrijgen. Ook reizigers met een pakketreis kunnen slachtoffer zijn als ze niet op tijd door de douane waren en daardoor hun vakantie in het water zagen vallen.

Proefproces tegen Schiphol om duidelijkheid te krijgen

Tot nu toe is onduidelijk op wie deze schade te verhalen is, gedupeerde vakantiegangers worden aan hun lot overgelaten. Om die reden start MAX Ombudsman een proefproces tegen Schiphol.

MAX Ombudsman Jeanine Janssen: “We hebben ongelooflijk veel klachten gekregen over de chaotische situatie op Schiphol. We hebben contact gelegd met mr. Els Doornhein van De Vos en Partners Advocaten om deze zaak voor ons te gaan voeren. Het gaat dus zowel om reizigers die een los vliegticket hebben geboekt, als mensen met een pakketreis.’’

Gedupeerd? Meld uw zaak

Gedupeerden die menen een goede zaak te hebben kunnen hun zaak via deze pagina melden.

Meer tips over bewijs leest u hier:

Uit alle ingestuurde zaken wordt de meest geschikte casus gekozen om Schiphol aansprakelijk te gaan stellen. Uiteraard houden we iedereen op de hoogte over de verdere procedure.

Reacties

Wil jij iets delen over dit bericht? Maak gemakkelijk jouw account aan of login om te reageren.

Op de hoogte blijven?

Wil je op de hoogte blijven van het laatste vakantienieuws, leuke uitjes en handige reistips? Schrijf je in voor de nieuwsbrief!